Sint Anthonius

 Ken je hem? 

 Antonius van Padua

Ik niet persoonlijk hoor, ben wel 'ancient' zoals mijn kinderen soms zeggen, maar zo erg is het nu ook weer niet.

Mijn moeder was groot 'fan' van hem. Was er iemand in huis iets kwijt dan riep ze hem aan. Ze was een goed Katholiek en ik denk dat Toon haar daarom ook zo graag hielp.

Ze prevelde dan meerdere keren: 

Heilige Anthonius, beste vrind,

Zorg dat ik [..] vind. 

 

En wel wis en warempel: het verlorene werd meestal binnen het uur terug gevonden.

Nu ben ik officieel Katholiek maar ik heb niets meer met geloof. Zal daar verder niet over uitwijken ;)

Toch ben ik groot fan van onze Toon. Helaas is Toon geen fan van mij meer nu ik van mijn geloof gevallen ben...

Waar leidt dit toe? Nou...

Gisteravond wilde ik gaan douchen. Aangezien ik nogal warrig ben de laatste tijd (overgang, burnout?) dacht ik nog dat ik mijn gehoorapparaat moest uitdoen voordat ik ging douchen. Zo gezegd, zo gedaan. Aangezien ik op een raar tijdstip onder de stralen sprong, oké mezelf sleepte, legde ik mijn gehoorapparaat op mijn nachtkastje zodat ik het na het douchen weer mee kon nemen naar de woonkamer waar de oplader staat. 

Enfin, zoals gewoonlijk gaat mijn gang nooit in één rechte lijn van waar ik ben naar waar ik naar toe moet. Ik moest nog even naar de garage om iets weg te leggen, ben in de keuken geweest om brood klaar te maken voor de volgende dag voor het gezin etc etc... En toen wilde ik mijn gehoorapparaat in doen. Dus. 

En nu zit ik dit te tikken om 10.49 (ongeveer) de volgende dag en hebben inmiddels vijf mensen het hele huis op de kop gehad en nog is het klere ding weg! 

Toon, want daar begon ik natuurlijk dit stukje mee, heeft hem ook nog niet gevonden. Of hij is aan het staken, dat kan natuurlijk ook...

Als jij een kort lijntje met onze grote vriend hebt, wil je dan een goed woordje voor me doen?


Marleen


Reacties

  1. Weet je nog wat je in de garage weg ging leggen, wie weet...
    Ik leg vaak iets in de koelkast, waarom weet ik niet, maar daar vond ik mijn portemonnee pas terug...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, gelukkig wel! Maar ook daar ligt niets. Echt het hele huis al overhoop gehaald. Er wordt tot in de koffiepot toe gezocht. Ik snap er echt niets van :(

      Verwijderen
  2. Oh jee inmiddels gevonden? Ook ik ben opgegroeid met Heilige Anthonius en hij helpt me altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa!! Na ruim een week...in mijn handtas :( Waarschijnlijk daar ingevallen met muts op- en afzetten. Man, wat was ik blij!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten