Snel of langzaam?

 Ik ben er nog niet uit of de afgelopen weken nu snel of langzaam gingen! 

Vorige week had ik een drukke week voor de boeg met allerlei afspraken met de kinderen. Ik zag er als een berg tegenop. Huishouden, werken, zorgen en dan ook nog al die afspraken. 

Maar zoals gebruikelijk hier verliep het weer anders! 

Op zaterdag riep ik de hele bende bij elkaar en zei dat we naar een kringloop gingen. Het mocht weer en we hebben ons de afgelopen twee jaar zo aan de regels gehouden en zijn er nauwelijks uit geweest dat ik vond dat het wel kon. Dus wij naar de kringloop in Opheusden (Bible Belt). Geweldig mooie vaas gekocht in een goeie blauwe kleur! Kinderen nog wat dingetjes. Iedereen was blij met dit uitje. Mooie tocht door het Betuwse land naar huis. Het was goed om even op te laden, zeker met zo'n week voor de boeg.

Eenmaal thuis zei één van de jongens: Pff, ik heb slecht geslapen, ben moe en heb hoofdpijn, voel me niet zo lekker. Je voelt hem misschien al aankomen? Juist, na een test bleek meneer corona te hebben. Achteraf ook niet raar met al meerdere besmettingen in de klas. Nou maak ik me dus zorgen om die mensen in de kringloopwinkel. Wij zijn allemaal gevaccineerd en geboosterd (de oudsten) maar hoe de vaccinatiegraad daar ligt, weet ik natuurlijk niet. Ik vrees het ergste..

Goed, dus iedereen in quarantaine. Alle afspraken afgezegd. Rust in huis. En oh, wat was dat heerlijk!! Met zoonlief ging het redelijk. In ieder geval geen reden tot ernstige zorgen. Op dinsdag dè persconferentie en heel eerlijk... ik baalde als een stekker dat iedereen weer uit quarantaine moest, haha! Het was immers zo heerlijk rustig. Nou ja, positief denken (ja, pun intended) : de afspraken waren inmiddels verzet. En zo kabbelden we wat voort. 

Zoonlief is inmiddels weer uit quarantaine en voor hem en dochter is de toetsweek begonnen. Voor oudste is die net afgelopen en hij is weer volle bak bezig met huiswerk op de uni en jongste heeft een topo toets op de basisschool. Kortom, het stoomt hier weer lekker door. 

Ondertussen ben ik al weer een paar stapjes verder met het groener leven. Daar komt deze week nog een blogje over! 

Kus,

Marleen

Reacties

  1. Ja wel of geen verplichte quarantaine je krijgt het allemaal gratis op je bordje. Gelukkig gaat het jullie verder goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zo'n uitje, dat hebben jullie dan in elk geval gehad.
    En fijn dat het verder goed gaat en jullie weer lekker "doorstomen".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. your greener life sounds interesting. I strive for this but it's hard. we make our food from scratch mostly, grow our own salad in the Summer, are awaiting a plot of land to grow veg on (local authority list), but I admit I resort to chemicals for cleaning - we get black mould in the drains here and nothing natural shifts it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk met z'n allen naar de kringloop. Maar wel vervelend dat je vervolgens ontdekte dat een van jullie corona had inderdaad. Maar de rust die daarna in huis was, kan ik me weer levendig voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. The virus has not gone away, despite what our government are saying. How disappointing for you. But the trip to the Charity shop sounds nice!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten