Heel verhaal en nog meer foto's!










 Ik heb nog eens wat blogjes terug gelezen. Wat een gedoe allemaal. Geen wonder dat ik nog steeds zo moe ben! 





Inmiddels is de sleuteloverdracht van het vorige huis geweest. Dat verliep soepel.





Maar de afronding van de bouw in het nieuwe huis verre van! Wat een drama is dat geweest. We (lees manlief) hebben alle rekeningen betaald om er maar vanaf te zijn. Ik ben het daar niet mee eens, maar goed: het is gebeurd. 


We hebben meerdere keren geklaagd over de loodgieter. Ze deden zelf ook wel lacherig over hem maar het was verder "wel een beste kerel" of iets in die strekking. Ik heb nog gevraagd of het een erkend installateur was. Volmondig werd daar met ja op geantwoord. Inmiddels zaten we in het nieuwe huis en we kregen het maar niet warm. Toen heb ik een installateur gebeld voor een second opinion. En later nog een derde omdat ik mijn oren niet kon geloven. "Ik maak even wat foto's voor je," zei de eerste:






























 "Wat een prutswerk!" riepen ze beiden. "Zo levert een erkend installateur dit niet af!"


Afijn... Het bouwbedrijf wilde hem nog wel een keer terugsturen om eea wat aan te passen. Nou, wij dachten daar wel even wat anders over! Die man komt er niet meer in! Hij heeft ook nog het riool verkeerd aangesloten ("Dat konden we niet weten!" zei het bouwbedrijf) dus we hebben onze buik vol van deze idioot. Bij nader onderzoek blijkt hij ook nog hele delen van de site van een erkend installatiebureau exact gekopieerd te hebben naar zijn eigen site. Hoe dom ben je dan?? Hij blijkt helemaal geen erkend installateur te zijn!!!











Maar goed, de keuken is af! Daar ben ik zo blij mee. Zal nog eens wat foto's opsnorren maar helaas kan ik niet overweg met het huidige fotoprogramma. Duurt nog even dus. Onderstaand een klein gedeelte van de keuken. Ook zo blij met mijn vitrinekast waar al mijn Cornishware in staat (heb je dit nog staan en doe je er niets mee: ik neem het graag over van je!)



























 Er werden de afgelopen maanden veel dozen ingepakt, versjouwd en uitgepakt















 Ontbijt op bed op de momenten dat het kan. En in de huidige tijd kan dat iedere dag!





















 (uitzicht vanuit bed. tuin is helaas nog bende maar wordt steeds beter. ik kijk naar de woonkamer. links de 'zuidvleugel' met alle slaapkamers)








Er werden keramische tegels in de keuken gelegd, tapijt op de vide, laminaat in de slaapkamers..


































 De Ikea (boeken)kasten werden opgebouwd door onze lieve vrienden Chris en Sas. Ook zwager Bert heeft ontstellend veel geholpen met verhuizen net als Chris en Sas. Zonder deze drie kanjers (even hè...Sas heeft in haar eentje (!) twaalf ikea kasten op een dag in elkaar gezet! Niet alleen deze Billy's maar ook ingewikkelde kledingkasten. Hoe stoer ben je dan??) hadden we het niet gered!!





 







(en nog hebben we niet genoeg ruimte voor al onze boeken *huilt*)





En dan nog een bizar verhaal. De televisie deed het nog niet op het nieuwe adres. Moest nog opnieuw aangesloten worden (ook heel verhaal maar dat laat ik maar zitten).  KPN meneertje was er. Na een jaar geen tv zei de man: zet hem maar aan! En wat is het eerst dat ik zie???


De arts van mijn vader (zo'n fijne vrouw èn arts!) en de professor die hij verafgode om diens baanbrekende werk in de prostaatkanker wereld. Ik bedoel... toeval???















Goed, vorige keer sloot ik af met dat ik de volgende blog alleen maar goed nieuws zou vermelden. Helaas, zover zijn we nog niet. Met schoonmoeder gaat het ook nog steeds bagger en in deze tijden waarin schoonouders na 58 jaar 24/7 bij elkaar te zijn geweest elkaar opeens niet meer kunnen zien (en vaak ook niet kunnen communiceren) is het ook niet echt vrolijkheid troef.


De scholen gaan weer open en daar baal ik enorm van. Ik vrees dat ik een milde vorm van het COVID-19 virus heb gehad. Heb een aantal dagen zo'n druk op de borst gehad, verhoging, heel benauwd.. ik wil het nog niet een keer meemaken! Daarbij vind ik het oergezellig dat we met zijn zessen nu thuis zijn. Dat is dan wel weer positief! 





Tot de volgende keer.. wellicht een iets minder chaotisch verhaal dan, lol




Marleen

Reacties

  1. Leuk zo een man... kost kost weer een hoop.
    Raar dat de scholen weer open gaan . Hier nog niet gelukkig.
    Groet en vergeet niet te genieten van het mooie weer!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wilma, alle scholen gaan weer open na de meivakantie. Tenminste de basisscholen. Voortgezet waarschijnlijk 2 juni en de Uni blijft nog even dicht. Ik heb kinderen over al deze scholen verspreid dus ik moet wel mijn hoofd erbij houden wie wanneer er uit moet, lol..

      Verwijderen
  2. Je keuken ziet er er echt keurig uit! Fijn dat die nu op orde is. Zo'n periode gaat je denk ik niet in de koude kleren zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag je interview bij Het Moederfront! Gaandeweg het artikel herkende ik je. Heel leuk interview is het geworden. Ik denk ook dat de overheidsinmenging niet per definitie een zegen is.

    En je verbouwing; man man wat een ellende.
    Je wilt niet iedereen hoeven controleren, maar blijkbaar moet dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten