Nog een paar weken!


Het is bijna zover: we gaan overhuizen. Maar net als bij "Ik Vertrek" gaat het niet op rolletjes. Geeft niet, alleen geeft het wel wat extra stress en dat is jammer. Waar de aannemer half november meende klaar te zijn, wordt dat nu half januari. Ze zeggen de 8e maar dat geloven we niet. Er moet nog zoveel gedaan worden. Gewone dingen, maar ook dingen die mis zijn gegaan moeten verholpen worden. Denk aan lekkages op drie punten, een gat in mijn nieuwe bad zodat de badkamer weer op de schop moet etc. Kortom we zijn nog wel even bezig! Ook de schilder is nog lang niet klaar. En de loodgieter vindt alles een probleem ('die kranen passen niet!' Waarna wij ze binnen vijf minuten erop gezet hebben! Dat.)










(deze badkamer was af maar zal er binnenkort weer zo of nog erger uit zien als het bad er weer uitgehaald wordt!)








Ondertussen heeft de auto het twee keer begeven en is weer gemaakt maar dat houdt ook op natuurlijk want die hebben we hard nodig ivm de trekhaak en ruimte. 





En nog belangrijker en wat al het voorgaande laat verbleken is de plotselinge ziekenhuisopname van schoonmama. Ze zijn al dagen aan het onderzoeken wat er nu aan de hand is (ik laat de details ivm privacy even achterwege) en ze komen er maar niet achter. Ondertussen gaat het ècht niet goed. En dan bedoel ik ook ècht niet goed. Voor mij een déjà vu en het komt dus dubbel en dwars binnen. Of en zo ja hoe ze hier uit komt, is een heel grote vraag. Manlief is met broers en vader nu naar een familiegesprek in het ziekenhuis waaruit moet blijken wat er precies aan de hand is, wat de oorzaak is en het behandelplan en wat de toekomst gaat brengen.







 (douchegedeelte van onze badkamer)










(de 'zuidvleugel' 😁 waar de slaapkamers gevestigd zijn en ik in mijn kluskleding, lol)





Maar goed, het leven gaat hier "gewoon" door en we moeten het zien te redden met z'n zessen. Er moet door ons nog geklust worden in het andere huis. Ik heb me er inmiddels wel bij neergelegd dat het bij lange na niet af is op het moment dat we gaan overhuizen (wat eerst wel de bedoeling was). So be it! We gaan wel een tijdje kamperen. De verwarming doet het (niet goed, maar hij doet het), we hebben stromend warm water en een geïsoleerd huis. Muren en plafonds zijn af. Vloeren worden vrijdag gelegd. Vanaf 15 januari gaan we overhuizen. Daar hebben we 5 dagen voor uit getrokken. Zal toch genoeg zijn?





Een ding weten we zeker: wij hebben volgend jaar om deze tijd een goed verhaal te vertellen onder het genot van een oliebol in ons andere huis! 😂







(tussendoor even uitwaaien in het bos, gedachten loslaten)





Ik wens iedereen een heerlijke jaarwisseling. Met veel liefde en gezelligheid! En voor het komend jaar: een gezond, liefdevol, tevreden, vrolijk Nieuwjaar! 





Veel liefs,


Marleen

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten