Pauze!


Even pauze! Met een kopje venkelthee even blogs lezen èn er een schrijven ;)





Ontbijtjes en trommels klaargemaakt, kinderen weggebracht, de benedenverdieping opgeruimd van al het los slingerende speelgoed (note to self: toch kinderen dit 's avonds laten doen!), oud papier opgeruimd, afwasmachine uit- en ingeruimd, twee wassen gedraaid en weggewerkt, derde was zit nu in de droger, met jongste gespeeld, oudste de deur uit geholpen, vogeltjes buiten te eten gegeven. Ach, het zijn zo van die dagelijks terugkerende klusjes. Vandaag moest ik me er echt even toe zetten. Heb wel vaker een dipje als ik de dagen ervoor juist heel veel heb gedaan. Is niet erg, de woensdag is voor mij ook niet echt een dag om heel erg productief te zijn. Moet al weer op tijd vertrekken om de basisschoolkinderen op te halen die 's middags natuurlijk vrij zijn. Dan komt er meestal ook niet veel huishoudelijks uit mijn handen ;)





Wel vast de ingrediënten voor het avondeten klaar gezet. Er staat spaghetti bolognese op het menu. De trostomaten uit de koelkast gehaald om ze op temperatuur te laten komen. Dan smaken ze toch echt beter!


Ook had ik de kinderen beloofd om vanavond jelly te maken. De buurvrouw van mijn ouders was weer in Engeland geweest en had een heleboel pakjes voor ons meegenomen.







Ze had ook nog twee pakken van de lekkerste thee van de wereld meegenomen (oké, dat vinden wij) en clotted cream. Deze moest de volgende dag meteen op in verband met de houdbaarheidsdatum. Voor deze ene keer maar niet zelf de scones gebakken maar gehaald bij de J.umbo. Helaas daar alleen met rozijnen en dat is toch net niet echt. Maar goed, ik mag niet zeuren: het was weer heerlijk!!





Gisteren werden we weer getrakteerd op een geweldige zonsopgang. Jammer dat ik de kleuren niet echt kon vangen met mijn mobieltje! Het was zo intens!!












Vandaag heb ik niet zoveel plannen meer. Hopelijk komen we er aan toe om de kerstspullen van zolder te halen! Heb ondertussen wel heel veel zin om de boel te gaan versieren. Ieder jaar neem ik me weer voor om het rustig te houden. Ben benieuwd of dat dit jaar wel lukt! Ja, ik heb humor, I know!


Heb pas een geweldige Christmas slinger gescoord bij de plaatselijke kringloopwinkel. Die komt vandaag in ieder geval te hangen!







(in het echt zijn de kleuren sprekender: rood en wit)





En jullie? Hebben jullie de boom al staan en het huis al versierd?





Liefs,


Marleen


Reacties

  1. Wat een gezellig verslagje van je bezigheden.
    Als het goed is krijgen we vandaag een kerstboom in huis. Ik heb nu nog niet veel zin om 'm te versieren, maar als ik eenmaal begonnen ben vast wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig om te lezen. Als je al je klusjes hebt gedaan, zit je extra lekker.
    De slinger vind ik mooi! Wat een fijne vondst.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten