Kerstkaarten en van alles wat


Gisteren kregen de basisschoolkindjes een setje kerstkaarten mee naar huis. 3 van zichzelf en de 5 mooiste van alle klassen. Dochterlief van vier had de mooiste kaart van de onderbouw gemaakt volgens de juffen. (Ja, ik weet het: moeders is trots en ik wil niet weten welke pedagogische gedachte hier achter zit en dat wil ik ook niet weten, ben gewoon trots!). 


Het is de bedoeling dat ze zo'n setje van 8 kaarten voor €6 verkopen. Uiteraard hebben wij van alle twee een setje gekocht. Ook opa en oma vonden het geweldig net als de buurman die ook beiden twee setjes hebben gekocht. Andere buurman heeft 1 setje gekocht. Blijven er van de 16 die we moeten verkopen nog 9 over. De andere opa en oma moeten er ook aan geloven. Maar dan? Ik vind het vrij prijzig en om zomaar langs de deuren te gaan met zulke prijzig kerstkaarten, tja, dat druist wel erg in tegen mijn zuinige aard. Aan de andere kant is de opbrengst voor een goed doel: speeltoestellen voor op het middenbouw/bovenbouw plein. Ach, ik kan er nog even over nadenken. 







bovenste heeft dochter van 4 gemaakt, onderste zoon van 6








De rest van de kaarten. Je krijg dus per setje 3 van linksboven òf 3 van rechtsboven en dan nog de andere vier plus die van linksboven. Wil je ze bestellen? Laat het me weten en ik verstuur ze gratis naar je!








En dan bij de oudste op school..ook daar is uiteraard weer van alles te doen deze periode. Morgen is er Sintviering waarbij een surprise gemaakt moet worden. 's Avonds gaan we pakjesavond vieren met het gezin. Zodra we dat achter de rug hebben, mogen we toeleven naar 12 december wanneer er een benefietavond gehouden wordt in het kader van de Serious Request actie. Ik moet nog steeds bedenken op welke manier ik mijn steentje wil en kan bijdragen. Ze vragen ook of mensen kerststollen willen bakken..Gelukkig heb ik hier ook nog even tijd om er over na te denken!





Ondertussen zit ik niet stil. De wassen draaien, de afwasmachine zoemt, de oven staat met enige regelmaat aan en de pannen staan op het vuur te pruttelen. Zondag nog heerlijk stoofvlees gemaakt. Zaterdag uiteraard al mee begonnen om het beste resultaat te krijgen. En het was om je vingers bij af te likken!





Zaterdag is manlief met zijn broer naar het Centraal Boekhuis geweest. Hij heeft een rondleiding gekregen van zijn broer die daar werkt. Het was heel interessant en leerzaam geweest. Ook was er een verkoop van boeken voor werknemers die een gast mochten meenemen. Laat manlief nu net een passie voor boeken hebben (en ondergetekende ook!). Het ging per kilo. 







Hij had nog wel veel meer kunnen meenemen, maar deze twee stapels (en dit was nog niet alles) was bij elkaar al 17 kilo! Volgende keer (als hij weer een keer mee mag) maar een palletwagen meenemen!





Ik kwam op diverse blogs een leuk idee tegen voor een kaarsje: 




Iedereen geeft uiteraard zijn eigen invulling aan het basisidee en dit is wat ik ervan gemaakt heb. Staat 's avonds gezellig te branden! Hebben jullie 's avonds ook de kaarsjes aan?





Liefs,


Marleen





Reacties

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten