De schort en andere belangrijke zaken


Het is nog maar twee weken tot Kerst. Een paar weken geleden heb ik besloten dat deze vakantie een vakantie van rust gaat worden. Tot nu toe zijn we iedere vakantie wel bezig geweest met ons huis. Of aan de buitenkant (gevelbekleding, tuin, dak) of aan de binnenkant (voor de zoveelste keer maar weer eens opruimen en spullen wegdoen). Ook manlief is iedere vakantie nog aan het werk met toetsen nakijken, lessen voorbereiden, studie, projecten etc. Maar deze vakantie gaan we dat anders doen! 





En dus ben ik nu hard bezig om alles in huis op orde te krijgen. Opruimen, schoonmaken, dingen repareren. Zoveel mogelijk zodat we straks ècht kunnen uitrusten. De komende dagen zal ik oudste zoon ook extra achter zijn broek aanzitten, lees: helpen om al zijn huiswerk af te krijgen zodat de achterstanden zijn weggewerkt.





Tijdens één van mijn schoonmaakklusjes, in dit geval de oven, schoot me iets te binnen. Mijn moeder en ook de moeders van mijn vriendinnen droegen vroeger en misschien nog wel een schort. Sinds een tijdje doe ik dit ook. Ik merkte namelijk dat mijn kleding wel degelijk te lijden had onder mijn schoonmaakwoede/kookperikelen/onhandigegekluns. Daarbij hoorde ik dat meer dames er last van hadden dat veel kledingstukken ter hoogte van het aanrecht gaatjes kregen. Tja, toen was de beslissing snel genomen! Toch maar weer een schort om. 







Deze heb ik een tijd geleden gekocht bij BWonen en is van zeer goede kwaliteit. En hij is leuk :) En niet duur :)







We hebben ons ook nog gebogen over de financiële situatie. Zijn overgestapt van energieleverancier wat ons toch weer zo'n 11 euro in de maand gaat schelen. Ook de ziektekostenverzekeraar werd vervangen en de aanvullende verzekeringen werden kritisch bekeken. Dat gaat ons 30 euro schelen. Daarentegen wordt helaas de zorgtoeslag verlaagd met 50 euro. Waarom dat is, moet ik nog uitzoeken. Ben ook nog niet klaar met het financieel jaaroverzicht. Er gaat veel veranderen het komende jaar en zeker niet alles is in ons voordeel. Dat wordt dus puzzelen!





En jij, hou jij een financieel jaaroverzicht bij?





Liefs,


Marleen








 

Reacties

  1. Hier heb ik ook een jaar overzicht.
    Loop nu een beetje achter omdat ik op mn tablet niet zo goed met excel kan werken.
    Doe het nu in een schrift.
    Als alles is bijgewerkt is het weer tijd voor de begroting van volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het helpt wel, maar het iedere keer zo'n monsterklus :( Heb nu ontdekt dat zowel de Rabo als de Amro een online huishoudboekje hebben. Kan je van al je transacties zien en/of zelf bepalen in welke post ze vallen. Best handig!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten