Ik Vertrek, deel 1884593


Goedemiddag allemaal!





Laat ik beginnen met jullie allemaal een geweldig 2020 toe te wensen! Zijn er mensen die aan goede voornemens doen of geloof je daar niet in? Ben benieuwd!





Ik zou eigenlijk een lijstje willen maken met alle zegeningen. Alleen mijn hoofd zit zo vol met alles wat niet goed gaat dat ik daar nu geen ruimte voor heb. Dasniezofijndus. Dan maar lijstje om alles er uit te gooien. Leuk voor later 😂





1. De verbouwing is een lachertje aan het worden. Vanmorgen zijn ze (lees twee timmermannen) weer gestart. "Het bad wordt vandaag besteld" Huh??? Dat zou 23 december al besteld worden! Waarom nu pas?? Duurt weer een tijd voordat dat er is (ze hadden een gat gemaakt in ons nieuwe bad en nu moet de hele badkamer weer op de schop)! Waar de elektricien is? Geen idee. Waar de loodgieter is? Geen idee.





2. Goed, thuis ook nog boel te doen dus mijn bloeddruk geprobeerd laag te houden. Wassen en strijken voor mijn schoonouders. Met mijn schoonmoeder gaat het met de dag wat slechter. Ziekenhuis werkt totaal niet efficiënt en laten schoonmoeder 'lekker' liggen. Inmiddels zijn we zo ver dat ze sondevoeding zal krijgen. Ik hou mijn hart vast!!





3. Ondertussen de Sanitair winkel gebeld. Die heb ik al zes keer gebeld en ik ben er al weer twee keer langs geweest. We hebben een douchewand besteld die op maat gemaakt moet worden. Ze moeten nog komen inmeten. We moesten wel van tevoren betalen (2000 euro, ja..zo duur is dat en we hebben echt niets vreemds hoor!) maar ondertussen horen we al weken niets. Worden niet teruggebeld etc. Maar vanmorgen werd ik na het zoveelste telefoontje dan toch terug gebeld. "Ze bellen u vandaag om een afspraak te maken!" Ik ben zo benieuwd. Wordt vervolgd. En anders ga ik morgen mijn geld terug eisen totdat ze daadwerkelijk geweest zijn!





4. Afgelopen vrijdag is het laminaat gelegd. Fijn, ligt er mooi bij. "Waar is de vloerbedekking?" vroeg ik onnozel. "Uh, vloerbedekking? Daar weten we niets vanaf!" Oh..was foutje van de verkoper.. had hij niet goed doorgegeven. Wordt dinsdag alsnog geleverd. Maar laminaat ligt. "Ik hou zes pakken over," zegt het laminaat-leg-knulletje. "Ja," zeg ik vrolijk. "Dat komt omdat jullie verkeerd gemeten hebben. Dat heb ik al een keer aangegeven maar ik werd niet geloofd. Nu mag je die pakken van de totaalrekening aftrekken!" Het knulletje keek me suf aan.. hij moest zowaar gaan rekenen en laat hij nou net geen enkele opleiding hebben afgemaakt. Ik heb het uiteraard nagerekend en hem uitgelegd dat ik niet 1900 euro maar 1000 euro nog moet betalen en dat ik dat pas doe als de vloerbedekking er ligt. "Wat u wilt, ik snap er niets meer van!" Prima, laminaat-knulletje!





5. De auto is ook een soap an sich. Na de keuring hebben we opeens constant problemen. Garagebedrijf zit ook met handen in haren maar helpt ons fijn op allerlei rare tijden uit de brand. Net vond ik de auto naar rubber of olie ruiken.. dus toch maar even laten staan en straks manlief er nog een keer naar laten kijken!





6. Goed, wat hebben we dan nog? Oh ja..oplichting via Marktplaats! Hahaha, die is ook grappig! Manlief heeft onderdelen gekocht voor een gitaar. "Oké man, ik stuur het op man!" is de strekking van de conversatie. Dat was 24 december. In de tussentijd meerdere keren om een track&trace code gevraagd. "Oké, komt ie man" Maar hij kwam niet! We hebben aangifte gedaan bij Marktplaats en de politie. R. Keizer uit Kaatsheuvel of Den Burg (beiden staan in de advertentie. Blij dat we alles bewaard hebben!).. we hebben je meerdere keren de gelegenheid gegeven. Erg jammer dit!





7. Ben ik klaar? Oh nee! Donderdag zou de rechtszaak beginnen waar we erg op zitten te wachten. Bij sommige mensen wil je gewoon dat ze achter de tralies blijven zitten. In verband met de privacy van mijn gezin kan en wil ik hier verder niet op ingaan (wij zijn slachtoffer, dat is voor nu even genoeg). Maar de reclassering heeft de rapporten nog niet af.





Weet je wat ik me nou af vraag? Of er nog mensen zijn die doen wat ze beloven, die gewoon werken zonder fouten te maken? Zouden die nog bestaan?





Laat ik dit relaas eindigen met een belofte! Volgend blogje is er één met alleen maar positieve dingen. En zo wil ik nu ook nog eindigen: DE ZON SCHIJNT!!!!! 





Liefs,


Marleen





Reacties

  1. Wat een ellende!!
    Akelig dom laminaat(lachmenaar) knulletje.
    Knap dat je dit nog volhoudt zonder zelf naar de dokter te moeten voor hoge bloed druk.
    Wens je sterkte!!
    Hug
    Wilma!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoop narigheid bij elkaar. Heel veel sterkte! En ik geloof niet dat ze er zijn hoor, mensen die hun afspraken nakomen, althans in de bouw ben ik ze nog niet tegengekomen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dacht dat wij wel eens tegen muren opliepen maar als ik dit lees...
    veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aargh, dat klinkt allemaal niet al te makkelijk. Sterkte zeg! Wat een gedoe allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Om op je laatste vraag terug te komen: ja zeker zijn er eerlijke mensen, en gaat niet alles bij iedereen fout qua verbouwing en Marktplaats. Je hebt er niets aan, maar misschien om toch nog een beetje vertrouwen in de mensheid te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik schreef net een blogje over dingen waar je blij van wordt. Jij hebt wel andere dingen aan je hoofd. Wat een ellende die verbouwing maar als ik zo even terug scrol in je blogposts en naar de foto's kijk wordt het wel prachtig. Hopelijk duurt het nu niet meer te lang.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten