Wat doe ik voor tien uur?

 "Lekker hè, zo thuis werken! Zo relaxed!" 

Die opmerking kreeg ik pas te horen. 'Huhuh', denk ik dan. 

Hoe ziet mijn standaard ochtend er uit dan?

Ik sta om 0615-0630 op. De avond ervoor al gedoucht dus het is een snelle opfrisbeurt en aankleden en opmaken etc.

Dan doe ik de lampen op de gang aan (we hebben een lange gang van zeker 20 meter) en zet ik de deuren van de kinderen open zodat ze rustig wakker kunnen worden. Controleer of de wekker van de jongste aanstaat. Die gaat om zeven uur en is voor iedereen een teken dat ze nu moeten opschieten.

In de badkamer van de kinderen doe ik het raampje dicht en de lamp aan, de voordeur gaat van het slot en ik haal de krant uit de bus. 

In die lange gang hangen voor de 12 grote ramen luxaflex die ik opendraai en daarna optrek. Rest van de gordijnen in keuken en kamer gaan nu ook open.


Ontbijt voor mezelf klaar maken, eventueel ondertussen broodtrommels voor degene die dat nog niet gedaan had. Nieuws kijken en de kinderen aanmanen om uit bed te komen.

Bedden opmaken, was aanzetten en dan jongste naar school brengen om 0800.

Bij thuiskomst: haard schoonmaken, afwasmachine uit- en inpakken, stofzuigen, vuilnisbakken legen, hond uitlaten, met Franse slag huis opruimen, ramen open zetten, wc's schoonmaken en keuken verder opruimen/schoonmaken, brood bakken en dan... koffie zetten en even pauze en mail lezen (en evt beantwoorden. Vandaag geen noodzakelijke mail dus maar even dit blogje. ) En dan is het zomaar opeens 1000 uur en moet ik nog beginnen met werken. Dat ga ik dus maar snel doen ;) Doei!!


Marleen

Ps: het is nu 1100 en ik ben nog niet aan het werk. Sterker nog: deze blog staat nog niet eens online. Heb net weer een taxiritje (nummer 3)erop zitten: manlief was zijn laptop vergeten dus even naar de andere kant van de stad gereden. Taxiritje 1 was vanmorgen om 0730 toen ik met nummer 2 naar de tandarts moest voor een spoedbezoekje.. Taxiritje 2 was kind nummer 4 naar schoolbrengen. Het is hier nooit saai ;)

Reacties

  1. Klopt, sommige mensen hebben er al een werkdag opzitten voordat een ander de koffie nog niet eens opheeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind het ook niet erg hoor. Moet er niet aan denken dat ik pas om 1000 ga beginnen met "de ochtend uit het huis te krijgen", zoals ik het noem. Ben jij een vroege vogel?

      Verwijderen
  2. Ik werk ook thuis en ook mijn dag begint om 6.30. Maar ik geniet wel enorm van de vrijheid om mijn eigen tijd in te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is wel prettig. Mijn dagen worden op dit moment gevuld door pubers en hun problemen dus ik kan niet teveel plannen. Maar ik hoef niet per se achter een bureau te zitten zoals vroeger en dat is een zegen!!

      Verwijderen
  3. thuiswerken is ook gewoon werken, dat vergeten mensen soms inderdaad ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. That was a quick recap of all the work done........ and your work is yet to start.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Kerstkaarten