Nog minder dan 7 weken!


...en dan is het weer vakantie! We tellen nu al weer af! 





Wat een heerlijke zomervakantie hebben we gehad. 





6 weken luieren, opruimen (heel veel zelfs!), kamers omwisselen , dagjes uit met gratis kaartjes, dagjes uit die iets meer kostten ;) Ach, ik kan er nog lang over door gaan! We hebben de wc-deur maar beplakt met bonnetjes, plattegronden, foldertjes etc. Zo konden we iedere keer terug kijken wat we gedaan hebben. Heb er ook nog even over nagedacht om een soort vakantie-dagboek bij te gaan houden met de kinderen, maar eerlijk is eerlijk: dat hou ik toch niet vol! 







Dan is dit toch wel iets makkelijker. En zelfs hier ben ik ook wel het een en ander vergeten ;) 





Vanmorgen stonden de basisschoolkinderen weer te springen om naar school te mogen. Blij dat ze zich zo prettig voelen op school! De oudste had nog een dagje vrij en dat heb ik mooi benut om samen even de weekboodschappen te gaan doen. 





Tja, en dan komt er toch zo'n moment dat je de realiteit onder ogen moet zien. Al maanden had ik dit klusje voor me uitgeschoven. Het is dan meteen zo definitief. Je sluit dan weer zo'n periode af. Zucht.. 







Dit is de kalender voor de kliko's. Ik kruis de maanden af die geweest zijn. Na mei had ik dat niet meer gedaan. Ik genoot zo van de zomer dat ik die niet wilde wegstrepen, hahaha. Muts hè! (Hou je vooral niet in hoor, lachen mag!) 





Wat niet om te lachen is, zijn de volgende krantenberichten: 















Ik las ze toen ik vanmorgen terugkwam van het boodschappen doen. Lekker kopje koffie, krantje erbij. Twee verschillende berichten, maar ik werd er zo naar van! We hadden een proefabonnement. Los van het feit dat ik het te duur vind, heb ik besloten dat ik geen krant wil. Ik word niet blij van dit soort berichten. Dat wil niet zeggen dat ik m'n kop in het zand steek hoor. Volg de hele grote lijnen en dat vind ik meer dan genoeg. Ik help waar ik kan, misschien op microniveau, maar daar liggen mijn kwaliteiten. Niet op macroniveau. 





Ach, laat ik mijn hersenspinsels eindigen met een mooi plaatje: 







 


Je hoeft je niet altijd om te draaien om achter je iets moois te ervaren!













Marleen

Reacties

  1. Ik herken dat wel, van het nieuws en zo. Ook ik doe mijn best op microniveau. Als we dat nou 'ns allemaal zouden doen, dan komt het vast wel goed. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie zo hebben genoten en leuk een deur vol herinneringen! Ik lees ook geen krant meer om die reden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten