Gekke januari






















Wat een gekke maand! Er gaat geen dag voorbij of er is wel iets te doen wat buiten het 'normale' schema valt. Zo hebben we deze maand ieder weekend een verjaardag. Moet er door manlief ook extra gewerkt worden, hebben er twee personen tentamens in plaats van een, zijn er meer speelafspraken dan afgesproken, schooluitstapjes etc. Allemaal leuk en nuttig hoor, maar onderhand verlang ik wel naar een normale week. 





Zo had ik zaterdag de was helemaal bijgewerkt en lag zondagavond de wasmand weer helemaal vol en er lag nog een stapel naast. Dan blijf je wel bezig natuurlijk. Hoe kan dat toch?





Dochterlief ziet inmiddels af en toe een filmpje over haarkunsten, zoals ik het maar noem, en wil dat uiteraard ook. Nu heeft deze mama van vier helaas geen haarkunstenhanden. Goed, toch maar een poging gedaan. Bijbehorend youtube filmpje snapte ik zelfs nog. Laten we het er maar op houden dat dochterlief er blij mee was ;)


 









 Uiteraard moest ik van mezelf met dat koude weer ook een pan verse erwtensoep maken. Daar gaat iedere keer net iets meer tijd in zitten dan ik van tevoren gepland had. Maar...hij is dan ook wel erg lekker, als zeg ik het zelf.













 En bij manlief thuis is het een traditie om dan ook meteen pannenkoeken erbij te eten. Dus ook maar meteen een stapel pannenkoeken gebakken. Tot grote vreugde van de kinderen want zo vaak bak ik ze niet. Poeh, zoiets is toch echt veel te machtig voor mij!















 Onze magnetron was stuk. Dus op naar de BCC en een nieuwe gekocht. Het laatste exemplaar. Die bij thuiskomst kapot bleek te zijn. Terug naar de winkel. Weer mee naar huis want er zou een monteur gestuurd worden. Enfin 4 weken later zou de monteur komen. Ken je die mop van die monteur die zou komen? Precies, die kwam niet: de onderdelen waren niet binnen. Dus. Ze maakten meteen een nieuwe afspraak. Ik had allebei de keren aangegeven dat ik op maandag van 14-15 niet thuis ben. Geen probleem. Eerste afspraak was van 13-16 en de tweede van 11-14. Moeilijk hè, afspraken maken. En dit is de uiterst summiere opsomming van wat er allemaal is gebeurd! 


We hebben de magnetron terug gebracht, geld terug gekregen en bij de Mediamarkt deze besteld die keurig de volgende dag thuis werd bezorgd. Ik ben weer blij!















 Deze maand moesten we ook wat kaarsjes aansteken voor mensen in mijn omgeving. En dat doen we uiteraard met Liefde. Het heeft geholpen ;)















 En toen, opeens, uit het niets.. was er een lentedag! Wat heb ik gisteren genoten van de zon, de temperatuur (14,8 graden!!), de heerlijke frisse lucht. De narcissen staan al te bloeien in een verloren hoekje van de tuin. Deze komen uit bloemstukjes van binnen. Zodra ze uitgebloeid zijn gaan ze naar buiten en ieder jaar heb ik zo meer hoekjes met snoezige bloemetjes. No waste!


 










Kijken jullie ook zo uit naar de lente? Als je nou weet dat het een week lang lenteweer blijft, wat ga je dan als eerste doen? 







Marleen

Reacties

  1. Ha, ja, erwtensoep en pannenkoeken toe, dat deden wij vroeger ook! Moet er nu niet meer aan denken... :) Enne, ook namens mij dank voor het aansteken van de kaarsjes, bij ons heeft het gewerkt! Z.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met liefde gedaan!
      Misschien is het iets streekgebonden? Poeh, het is erg machtig!!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten