Popover broodjes


Een heerlijk en snel receptje om luchtige broodjes te bakken.





Aan de slag!!










Recept: 





Oven voorverwarmen op 200 graden





 


130 gram bloem en


240 ml melk,


3 eieren,


2 eetlepels gesmolten boter en


1/2 theelepel zout


mixen.





Het muffin-bakblik invetten, mix er in gieten (mbv jus lepel werkt goed).





25 min op 200 graden en daarna nog


10 min op 175 graden..





Pas op: ze zijn zo lekker dat ze op zijn voor je het weet!










Liefs,


Marleen


Reacties

  1. Jaaaa, die zijn heerlijk!
    Ik maak ze ook wel eens. Volgens een echt victoriaans recept. 'served piping hot'.
    Ik heb er wel eens over geschreven op mijn blog http://moordinhetblairhouse.blogspot.nl/2013/03/blair-house-popovers.html

    mmjam mjam, ik krijg meteen zin om ze weer eens te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat grappig!!! Kan je toch ook de verschillen zien in de bereidingswijze, leuk is dat!! Ze zijn heerlijk, hè!! En ook zo klaar. Ik had er vandaag een gekookt ei in gedaan voor de dame en heren hier, yummi!! Had geen idee dat het al zo'n oud recept was!

      Verwijderen
  2. hi marleen,
    your baking looks good. thanks for the recipe.
    have a nice week,
    regina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moet de bloem in het recept echt gewoon bloem zijn? of zelfrijzend bakmeel? Er zit namelijk niks anders in dat "rijst", of heb ik het mis? Ze zien er heerlijk uit, én het is lekker simpel, dus ik zou ze graag uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, gewoon bloem! Ik denk dat het door het ei komt dat ze zo luchtig worden. Ik raad je aan het gewoon te proberen... maar be careful.. het is erg verslavend :)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten