Van alles en nog wat

Het gaat hier vaak in zo'n stroomversnelling dat ik òf geen tijd heb om te bloggen òf het totaal vergeet. Wat is er zoal gebeurd hier de laatste tijd?



Oudste is begonnen met zijn teken- en schildercursus in het noorden van de stad. Hij heeft het enorm naar zijn zin. Al na twee lessen zie je de vorderingen. Aan het einde van de gehele cursus zal er een expositie worden gehouden; ben benieuwd!



Ons enig overgebleven huisdier, kat Duke, hebben we afgelopen woensdag laten inslapen. Hij was 17 en het ging gewoon niet meer. Verdriet van het afscheid nemen en opluchting omdat ik niet constant meer hoeft te dweilen, wisselen elkaar af. Voorlopig even geen huisdieren meer ;)



In de tussentijd ben ik ook nog een jaartje ouder geworden. Was een heerlijke dag. 's Middags bij mijn ouders geweest om het daar te vieren. Luxe hoor: je kan gaan zitten en je hoeft alleen maar jarig te zijn. Groter cadeau is er toch niet?!



De raven zijn weer langs geweest en hebben mooie kleren en wat (schitterend!) speelgoed voor jongste achtergelaten. Die mensen, die wij niet kennen, hadden vorig jaar ook al heel veel via via aan ons gegeven. Ik heb ze toen een mail gestuurd (ook weer via via) om mijn dankbaarheid te uiten. Dat vonden ze blijkbaar zo fijn dat ze dit jaar specifiek naar ons gevraagd hadden om hun overtollige spulletjes aan te geven. Lief hè!



Bij mijn oudste tante (95) op bezoek geweest. Erg gezellig. Een van mijn nichten was er ook en zij heeft onze kinderen zo verwend! Ze had haar hele huis doorgespit :) Chocolade sint en een banaan had de Sint achter gelaten voor ze (oké, officieel kwam die van tante af, haha), knuffels, boeken, cd's, popjes, Donald Duckjes... Kinderen zijn er nog van onder de indruk!



Tja, en dan gaat het huishouden natuurlijk ook gewoon door. Wassen, stofzuigen, opruimen, afwasmachine, bedden opmaken..het gaat allemaal gewoon door.



Met de ingrijpende maatregelen die ons kabinet ons voorschotelt zullen we ook goed moeten kijken waar we nog kunnen bezuinigen. Hopelijk krijgen we de aankomende dagen wat rust om eens even kritisch te kijken naar al onze verzekeringen. Ook de boodschappen moeten weer onder de loep. Gaat niet goed als ik weer iedere dag in de winkel sta!



Vanmiddag gaan manlief en ik even met z'n tweeën, op het rustigste moment van het jaar *ahum* de Sintinkopen doen. Fijne timing, maar het kan dit jaar niet anders. Kinderen gaan naar opa en oma om daar lekker te gaan spelen! Hopelijk zijn we zo klaar. *zucht*.



Morgen heeft Oudste een verjaardagsfeestje en gaat schaatsen. Leuk!! Ondertussen gaan we met de rest naar de andere opa en oma om de winterbanden erop te leggen. (En kleren op te halen die we daar gestald hebben!).



Zondag dan maar even niets? Nee, dan gaan we thee drinken bij opa en oma en het zou maar zo kunnen zijn dat Piet daar wat achterlaat...Spannend! Vieren jullie "het" ook dit weekend?



Fijn weekend!


Liefs,


Marleen





Ps Oh ja: ook nog een boel naar de kledingactie en naar de kringloop gebracht. Dat ruimt weer heerlijk op!!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Geen excuses, geen gecancel maar liefde

Wat doe ik voor tien uur?

Kerstkaarten