dinsdag 13 november 2012

Je eigen weg




In blogland zijn zoveel leuke blogs te vinden. De één gaat over het huishouden, de ander over opvoeden en de volgende over een bepaalde leefstijl. 

In het begin werd ik er tureluurs van. Ja, wat goed om zelf brood te bakken. Tuurlijk dekens maken voor koude tijden. Uiteraard besparen op alles. Niet vergeten om zelf mijn kleren te verstellen of om sokken te breien. Het leest allemaal zo lekker en het is allemaal zo gemakkelijk. Toch? Of niet?

Iedereen heeft een eigen stijl, eigen gewoontes. En wat die ander goed kan, hoef jij niet goed te kunnen.  Lezen, opslaan en een plekje geven. Misschien kan je wat met de tips, misschien ook niet.

Ik heb gemerkt, ook aan mezelf, dat als de (vooral toch) dames in een zekere fase van hun leven komen, ze gaan twijfelen. Twijfelen aan zichzelf, hun relatie, hun capaciteiten.  En daarbij spiegelen we onszelf ook nog eens te vaak aan al die andere ‘perfecte’ dames in blogland die hun leven wel piekfijn in orde hebben. Of hebben ze dat toch niet? 

Hoe heerlijk is het niet om ook eens te lezen dat het allemaal niet zo soepel verloopt! Even meegenieten van ondeugende kinderen, blunders van mama’s, onhandige papa’s en losgeslagen honden en katten.
Wil je ook mijn blunders lezen? Tja, het spijt me! Ik ben nu eenmaal zo’n moeder bij wie altijd alles perfect verloopt :D




Liefs,
Marleen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Lange foto blog! ( je bent gewaarschuwd!)

Ik waarschuw je vast: dit zijn veel foto's! Gewoon even een klein inkijkje in ons leven.  Naast ons huis stond een heg va...